04-7706793
       
  זמינות 24/7 במקרים דחופים:   058-6868787

ייעוץ לפני חקירת משטרה ובמהלכה

כבר אמרו חכמינו – "איזהו חכם – הרואה את הנולד". חקירה, בין אם היא נערכת במשטרת ישראל או בפני גורם אחר כמו רשות המיסים או כל גורם אחר, היא סיטואציה מלחיצה מאין כמותה. במקרים רבים, מדובר בפעם הראשונה בה מגיע אדם למעמד זה. מדובר במצב קיצוני של לחץ אשר חשוב להיערך אליו ככל הניתן. לעיתים תכופות, לחקירה הראשונה משקל רב מאוד בהמשך התיק. הדברים שנרשמים או מוקלטים נותרים בתיק, וניסיונות לשנות גרסה בהמשך ההליך מורכבים ובעייתיים.

לעיתים, מקבל הנחקר הודעה מראש אודות החקירה הצפויה – ימים או שעות. בין אם זה מתבצע באמצעות החתמה על זימון להגיע לחקירה ובין אם בהודעה שנשלחת לנחקר או בכל דרך אחרת . במקרים שכאלה, מומלץ להיוועץ בעורך דין מוקדם ככל הניתן וקודם להגעה לחקירה. כך ניתן להבין מה המצב המשפטי, חומרת הבעיה, דרכי התמודדות עם החקירה וככל שיידרש. דחייה של הייעוץ לשלב מאוחר יותר, בבחינת "נחייה ונראה", עלולה להביא לתוצאות קשות ולהחמרת המצב.

במידה והזמן העומד לרשות הנחקר אינו כזה שמאפשר היוועצות ממשית בעורך הדין, מומלץ, לכל הפחות, ליצור עם עורך הדין קשר טלפוני ולעדכנו אודות החקירה הצפויה, על מנת שהוא יוכל להתפנות ולהגיע לחקירה במידה הצורך.

דעו, כי לנחקרים עומדת זכות להיוועץ בעורך דין גם במהלך החקירה עצמה ונצלו אותה כראוי. עצם ההיוועצות אינה יכולה בשום דרך לפגוע במעמדכם המשפטי.

חזרה למעלה

לתאום פגישת ייעוץ מלאו את הפרטים