04-7706793
       
  זמינות 24/7 במקרים דחופים:   058-6868787

תביעות משרד הביטחון

למרבה הצער, רבים מהמשרתים בצבא נפגעים פיזית או נפשית במהלך תקופת השירות הצבאי. אופי השירות התובעני, הסיכון הטמון בשירות, מחדלי בטיחות, השימוש בנשק, תאונות הדרכים שהן תוצאה מנסיעות מרובות לבסיסים ובחזרה מהם ומשתנים רבים נוספים עלולים להביא לפגיעות אלה. לצד אלה, קיימים מקרים בהם בעיות רפואיות משמעותיות הוחמרו בשל השירות הצבאי או בשל מחדלים שנוגעים לטיפול בהן.

מדינת ישראל מכירה באופיו המיוחד של השירות הצבאי ועל כן למי שנפגעו במהלך שירותם הצבאי, הסדר מיוחד ושונה מזה שחל על אחרים. לצורך תביעת הזכויות המתאימות יש להגיש תביעה לקצין התגמולים במשרד הביטחון ("תביעות משרד הביטחון").

הכרה כנפגע על ידי קצין התגמולים טומנת בחובה זכויות רבות המלוות את חייו של הנפגע משך שנים ארוכות ובהיבטים רבים של חייו.

יחד עם זאת, לצורך הכרה כנפגע על הפונה לעמוד בתנאים רבים ועליו לתמוך את תביעתו בתשתית הנדרשת, כגון חוות דעת רפואיות ומקצועיות וראיות נוספות הנוגעות לבעיה הרפואית, לנסיבות התפתחותה ועוד.

כאמור, המדובר בהליך שונה מאלה הנוגעים לנפגעים עקב עבודתם ופונים בתביעה לביטוח הלאומי וכך גם הזכויות הנלוות להכרה כנכה.

בהיותה של התביעה מוגבלת בזמן, מומלץ להזדרז ולהגישה, או לכל הפחות לפתוח בהליכים לצורך הכנת הגשתה בהקדם האפשרי.

בדיקת הזכאות, הכוונה אודות המסמכים שרצוי לאסוף בהקדם האפשרי והגשת התביעה הינן הליכים אשר מומחיות בהם מקילה על התהליך ומשפרת את הסיכוי להשגת תוצאה מיטבית, והכל בנסיבותיו הייחודיות של כל עניין ועניין.

משרדנו מעניק ליווי משפטי שוטף בהליכי הגשת תביעות לקצין התגמולים, תוך ליווי הלקוח בשלבים השונים, לעיתים החל ממועד הפגיעה ועד למיצוי זכויותיו מול משרד הביטחון ובהליכי ערר בבתי המשפט השונים.

חזרה למעלה

לתאום פגישת ייעוץ מלאו את הפרטים