04-7706793
       
  זמינות 24/7 במקרים דחופים:   058-6868787

ניהול הליכים פליליים

ניהול הליך פלילי על ידי עורך דין פלילי הוא מלאכת מחשבת. האפשרויות בהליך פלילי הן מגוונות והבחירה אילו מהן לבחור לצורך ניהול הגנתו של הלקוח היא תוצאה של גורמים רבים. בסופו של דבר, אופי ההליכים הננקטים הוא חליפה הנתפרת למידות הלקוח ועניינו ולוקחת בחשבון את הראיות, העבירה, נסיבות אישיות, המצב המשפטי וכל עובדה רלוונטית נוספת. לעיתים, דורשת החליפה התאמות תוך כדי תנועה, לאור שינויים דינמיים.

כאמור, אופי ההליכים מגוון. הליכים מקדמיים יכולים לכלול טענות טרומיות שונות (טענות שיש צורך להעלות לפני הקראת כתב האישום), טענות "הגנה מן הצדק", הליכים לקבלת חומר חקירה, הליכים להסרת חיסיון, בקשות לעיכוב ההליכים או הפסקתם.

שמיעת הראיות, כנראה ההליך המורכב ביותר במשפט פלילי, יכולה לכלול עדים רבים, בהם עדים מומחים, חקירות נגדיות מורכבות ולארוך חודשים ואף שנים. הליך ההוכחות הוא במידה מסוימת השלב הראשון בו הנאשם מקבל כוח של ממש בהליך, מעבר לבקשות שונות והשמעת גרסתו בחקירה. זו ההזדמנות להציג באמצעות בא-כוחו לכלל העדים את שאלותיו, לחוקרם על דוכן העדים, לשמוע ולהשמיע.

גם השאלה האם להגיש ערעור על פסק הדין, גזר הדין או כל החלטה אחרת שניתנת לערעור, הינה שאלה שצריכה להיבחן לאור נסיבותיו של מקרה קונקרטי. לעיתים, באמצעות הגשת ערעור ניתן להביא לביטולה של תוצאה בלתי צודק או הקלה משמעותית בעונשו של הנאשם. מנגד, לעיתים הגשת ערעור מובילה לערעור שתוצאתו הינה החמרה בדין.

לא כל טענה מתאימה לכל תיק ולכל לקוח. יש לקוח שיבחר בניהול התיק עד שתוכח צדקתו ויהיה המחיר אשר יהיה – זמן, מאמץ וכסף. יש לקוח שיבקש לסיים את עניינו במהירות האפשרית כבר בקדם המשפט. על עורך הדין הפלילי להתאים את הטיפול המתאים לרצונו של הלקוח, כל עוד זה אינו פוגע בכך בעצמו במידה בלתי סבירה. כך גם בנוגע לתיק – לעיתים העלאת טענות סרק יכולה להביא בסופו של דבר לפגיעה בלקוח והחמרה עימו.

חזרה למעלה

לתאום פגישת ייעוץ מלאו את הפרטים