04-7706793
       
  זמינות 24/7 במקרים דחופים:   058-6868787

ייצוג נפגעי עבירה

במשך השנים הכיר המשפט בנאשם או החשוד, המדינה באמצעות גופי התביעה השונים ובית המשפט עצמו בתור הצדדים להליך הפלילי. עם הזמן ובמידה בולטת יותר ויותר בשנים האחרונות, קמות ועולות זכויותיהם של נפגעי העבירה – קורבנות העבירה או קרוביהם, עד כדי חקיקת חוק ותקנות הנוגעים לזכויותיהם. נפגע העבירה הוא מי שנפגע מעבירת אלימות, עבירת מין או כל עבירה אחרת שנעברה כלפיו על ידי מי שנאשם או חשוד במעשה הפלילי.

כיום, זכאי נפגע העבירה לזכויות משמעותיות יותר בהליך הפלילי המתייחס לעבירה אשר בוצעה כלפיו. כך למשל, בחלק מההליכים הוא זכאי לעדכון מתמיד אודות ההליכים ולהצגת עמדתו בפני בית המשפט בשלבים שונים במשפט עצמו.

יחד עם זאת, זכויות רבות של נפגע העבירה אינן מעוגנות עלי חוק וייצוג משפטי של נפגע העבירה יכול להקל עליו במישורים רבים במהלך ההליך הפלילי הקשה המתנהל ודן בפגיעה בו. יתרה מכך, לעיתים הרשויות השונות אינן עומדות באופן מלא בהוראות ככתבן או כלשונן, באופן שפוגם באפשרות הנפגע לקבל מלוא זכויותיו.

ייצוג משפטי שכזה יכול לכלול ליווי של נפגע העבירה בדיונים בבית המשפט, פנייה בשמו לגורמי הפרקליטות והמשטרה, הגשת השגות, ערעורים ועתירות לבג"ץ כנגד ההחלטות שהתקבלו על ידי גורמים שונים, כגון החלטה על הסדר טיעון מקל עם הנאשם או החלטה לסגור תיק חקירה, סיוע בהכוונת הנפגע למומחים ועוד.

חשוב לדעת, כי ניהול ההליך הפלילי וסיומו בדרך שאינה משביעת רצון לנפגע העבירה לא זו בלבד שעלולה לפגוע בו עמוקות במישור הרגשי והנפשי, אלא עלולה להשליך במישרין על אפשרותו למצות את פגיעתו במישור האזרחי.

ליווי וייצוג נפגע עבירה דורשת מיומנות והיכרות עם ההליך הפלילי על שלביו ומרכיביו, לצד רגישות מובנת בנסיבות העניין.

משרדנו מעניק ליווי משפטי לנפגעי עבירה במסגרת הליכים שונים, לרבות הליכי הגשת תלונה, ליווי במתן עדות והליכים אל מול גורמי האכיפה ובתי המשפט השונים.

חזרה למעלה

לתאום פגישת ייעוץ מלאו את הפרטים