04-7706793
       
  זמינות 24/7 במקרים דחופים:   058-6868787

ייעוץ וייצוג בחקירת מצ"ח

חייל שנקרא לחקירה, מעוכב אליה או נעצר נחקר באחד מבסיסי מצ"ח. לחייל הנחקר זכויות אשר קיימת חשיבות רבה להכירן ולעשות בהן שימוש חכם. מובן, שמומלץ ללמוד על הזכויות ועל דרך ההתנהלות החכמה והנכונה בחקירה בפגישה אישית עם עורך דין המתמחה בתחום. במידה והדבר לא התאפשר, מומלץ ליצור קשר באופן מיידי עם עורך דין שכזה על מנת להיוועץ בו בבסיס המצ"ח בשלב המוקדם ביותר בחקירה.

זכרו, כי ניתן לעשות שימוש נגדכם בכל דבר שנאמר על ידכם קודם להיוועצות עם עורך דין. לכן, הקדימו להתייעץ בהקדם האפשרי. אם אין בידיכם את פרטיו של עורך הדין, בקשו מהחוקרים לסייע לכם לקבלם על מנת להיוועץ בהקדם (בין אם באמצעות שיחת טלפון אל קרוביכם או חבריכם ובין אם באמצעות פנייה של החוקר אליהם לצורך קבלת פרטי ההתקשרות). בדרך כלל, הסכמה להמשיך להיחקר עד שייווצר הקשר עם עורך הדין תהיה טעות וניתן לעשות בתוצרי החקירה שימוש נגדכם.

במהלך החקירה תיתקלו לרוב בתרגילי חקירה רבים של חוקרי מצ"ח. הגם שלחוקרים אסור לזייף ראיות ולהציגן לכם (אסור – אך אין זה אומר שהדבר לא נעשה), לחוקרים מותר לשקר ולהציג מצג לא אמיתי שמטרתו להטעות אתכם וכל זאת על מנת לקדם את חקירתם ולגבות מכם הודאה. למשל, החוקר יכול לומר לכם שחבריכם הפלילו אתכם הגם שהם לא עשו זאת ואפילו כלל לא נחקרו, שדגימת השתן שלכם יצאה "חיובית" למרות שהיא יצאה נקייה ועוד. זכרו שהמניע ל"הצעותיו" של החוקר הוא קידום החקירה שלכם ולא שמירה עליכם. החוקר הוא מי שמבצע את עבודתו, שהיא בדרך כלל חילוץ הודאה מהנחקר, ולא חבר. תחבולות החקירה הן רבות ומגוונות, הן כוללות הקלטות בתא המעצר וחדר החקירות ועוד.

במהלך החקירה תידרשו להחליט החלטות רבות. מה למסור לחוקר ומה לא? מה לומר לגבי אחרים? האם להסכים לחיפוש? האם למסור דגימות ובדיקות שונות? האם להסכים לעימות, פוליגרף, למסור טביעות אצבע וכהנה.

התמודדות עם שאלות אלה אינה מומלצת ועלולה להביא לתוצאות קשות. הסיכוי לשנות את ה"נזק" בחקירות מאוחרות יותר אמנם קיים אך סיכוייו נמוכים יותר והמשקל שיינתן, בדרך כלל, יהיה מוטל בספק.

עורך דין צבאי שמכיר את אופן ביצוע הפעולות על ידי מצ"ח, עורך דין צבאי שמכיר את הנהלים והפקודות ושמשמש גם כעורך דין פלילי בעל ניסיון בייצוג בהליכים דומים, יכול להקל על הקושי של הנחקר ולהביא לתוצאות מיטביות כתוצאה מהחקירה.

התמודדות עם החקירה המורכבת והמלחיצה קלה ונכונה יותר כשעומד לצידכם איש מקצוע בעל ניסיון שזהו תפקידו. כאמור, לכל החלטה שמתקבלת צפויות להיות השלכות על החקירה כולה.

בחקירות מצ"ח קיימת אף אפשרות לקבל ייעוץ טלפוני והחוקר מחויב לאפשר זאת לכם, ללא דיחוי. לפי פקודות המשטרה הצבאית, גם אם עורך הדין אינו עונה מיידית, על החוקר לעשות מאמץ ליצור עימו קשר במשך זמן סביר ולמשך שעה לפחות.

חזרה למעלה

לתאום פגישת ייעוץ מלאו את הפרטים