04-7706793
       
  זמינות 24/7 במקרים דחופים:   058-6868787

וועדת הערר למשרתי הקבע

צה"ל הוא מהמעסיקים הגדולים במשק ומשרתים ועובדים רבים מוצאים בו את פרנסתם. להבדיל מאזרחים עובדי צה"ל, למרות שהחלטות רבות מתקבלות בעניינם – זכויותיהם של משרתי הקבע אינן זהות לאלה של עובדים במקומות אחרים במגוון תחומים. כך למשל, הצבא אינו מכיר משרתי הקבע כ"עובדים", לא עומדת למשרתי הקבע זכות התאגדות והפנייה לבית הדין לעבודה חסומה בפניהם.

לפני שנים מספר ובעקבות חקיקת חוק שירות קבע בצבא הגנה לישראל (הליכים לעניין החלטות הנוגעות לחיילים בשירות קבע, הוקמה ועדת הערר למשרתי הקבע. מטרתה של ועדה זו הוא לבחון פניות של חיילים בשירות קבע הנוגעות להחלטות שהתקבלו ונוגעות לשירותם הצבאי. למעשה, מדובר בקשת רחבה של מקרים – פגיעה בשכר, פגיעה בתנאים, סיום השירות, אי קבלה לשירות קבע.

הגשת הפניות תחומה בזמן קצוב ולכן קיימת חשיבות לגיבושה והכנה לה בהקדם האפשרי לאחר הפגיעה הנטענת.

מדובר בוועדה חשובה לה סמכות נרחבת לשנות החלטות שמתקבלות על ידי הצבא, אולם השימוש בפנייה לוועדה זו אינו רב. יתכן שהדבר נובע בשל היעדר היכרות עם ההליך והיותו חדש באופן יחסי.

דיוני הוועדה הינם כאלה שמקבילים לבית משפט ואת הצבא מייצגים בה נציגי הפרקליטות הצבאית. מכאן, החשיבות שהגשת הפניות וייצוג במהלכן על ידי עורכי דין מקצועיים המכירים ומנוסים בטיפול בהליכים דומים.

לכל אלה חשיבות רבה ומכרעת כיום, כשהצבא עומד בפני הליכי פיטורין של אלפי משרתי קבע. יציאה למאבק נגד הפיטורים יכולה להוביל לשינוי ההחלטות שהתקבלו ופנייה להליך זה בהקדם האפשרי מגבירה את סיכויי המהלך. עורך דין צבאי המכיר את הנהלים השונים והפקודות יכול לנהל את ההליך באופן נחוש ומקצועי ולהביא לתוצאות מיטביות.

חזרה למעלה

לתאום פגישת ייעוץ מלאו את הפרטים