04-7706793
       
  זמינות 24/7 במקרים דחופים:   058-6868787

הסדר מעמד לשוהים בחו"ל

צעירים רבים יוצאים מהארץ בטרם מגיע מועד גיוסם, עם בני משפחתם או לבדם, בשל סיבות רבות ומגוונות, ונותרים לשהות בחו"ל לאחר הגעת מועד הגיוס. במקרים רבים, אין מדובר בהתנהלות מכוונת ומתוכננת, אלא בהשתלשלות דברים אקראית.

כיוון שחוקי מדינת ישראל מחייבים גיוס של צעירי המדינה גם אם אלה אינם שוהים בארץ, למעט חריגים, נתקלים השוהים בחו"ל בבעיות מורכבות. החובות חלות על ילידי הארץ והן על מי שעלו אליה. בראש ובראשונה, מי שלא התייצבו לגיוס עומדים בסיכון של ניהול הליך פלילי כנגדם כאשר ישובו ארצה וכל המשתמע מכך, לרבות מעצרם בשדה התעופה או לאחר הגעתם. שנית, גם שהותם בחו"ל עלולה להיתקל בקשיים ושירותים שונים המגיעים להם כאזרחי המדינה יפסקו עד להסדרת מעמדם. לדוגמה, אי חידוש דרכון.

בעייתם של השוהים בחו"ל והנדרשים לצבא מעמיקה ככל שחולף הזמן. תחילה, כיוון שבאופן טבעי, הצעירים מתבגרים ומצויים בשלבי חיים מתקדמים יותר – בעלי משפחות, הורים לילדים, מתקדמים במקומות עבודה ולימודים. שנית, כיוון שככל שהיעדרות ארוכה יותר היא נחשבת חמורה יותר, כיוון שהצבא ורשויות החוק רואים בהם כ"משתמטים". לרוב, תקופה ארוכה יותר מקשה על הסדרת המעמד ללא סנקציות וטומנת סיכון להליך פלילי בבית דין צבאי וענישה מחמירה.

לא כל מי אשר שוהה בחו"ל והתגורר בעבר בארץ חב בשירות צבאי. בחוק ובפקודות הצבא קיימים הסדרים מיוחדים הפרידים בין החבים בגיוס ואלה שחלים עליהם הסדרים שונים. לדוגמה, הסדר "בן מהגרים", המטיל חובות שונות לחלוטין.

ככל שמחריפה הבעיה, כך עולה הצורך בקבלת ייצוג וייעוץ משפטי באמצעות עורכי דין בעלי ניסיון וידע בתחום הרלוונטי, שיש ביכולתם לפנות לרשויות הצבא ולהציג באופן מקצועי את עניינם של השוהים בחו"ל על מנת לנסות ולהסדיר את מעמדם למול רשויות הצבא.

פעולות עצמאית מול גורמים מוסמכים, כגון פניות בכתב לשגרירות או לקונסוליה או פגישות עם גורמים צבאיים המגיעים מעת לעת לחו"ל לפגישות, עלולות להחמיר את המעמד המשפטי של השוהים בחו"ל.

נכון וראוי לעשות זאת בהקדם האפשרי, שכן מדובר בהליכים שאורכים זמן לא מבוטל. יתר על כן, לעיתים נדרשת הגעתם של הצעירים ארצה ללא דיחוי – אירוע משפחתי משמח או מעציב, מצב רפואי שמדרדר וכיוצ"ב. על כן, אין מומלץ להשאיר את העניין לעת מצוא, מה גם שבעניינו של מי שממשיך לעבור עבירה של השתמטות משירות , כאמור, הלה הולך ומסתבך ככל שחולף הזמן.

משרדנו מעניק טיפול מול רשויות הגיוס וגורמי האכיפה בבירור המעמד המשפטי, הסדרת המעמד הצבאי קודם לגיל הגיוס וכן במקרים בהם המועד חלף ויש צורך בהסדר המעמד החוקי הן בנוגע לשירות הצבאי והן בנוגע לחשדות של השתמטות משירות.

השירות המשפטי ניתן בשפות העברית, האנגלית והרוסית ומתאפשר גם פנייה לדואר אלקטרוני kagan.adv@gmail.com או בשיחה ישירה עם משרדנו באפליקציית ה–WhatsApp 972-58-6868787+

 

 

חזרה למעלה

לתאום פגישת ייעוץ מלאו את הפרטים